“Ik hoop dat onze locatie nog groter wordt”
“Ik hoop dat onze locatie nog groter wordt”
Het is goed om soms stil te staan bij ons werk. Daarom zetten we onze mensen en locaties graag in de schijnwerpers. In deze interviewserie praten we met collega’s van de locatie Berkelland in Rekken. Hoe hebben zij de afgelopen jaren meegeholpen aan de ontwikkeling van deze locatie?
Deze keer: Hanny Lammers, medewerker cliëntgebonden secretariaat
Hanny ondersteunt de gedragsdeskundigen met allerlei administratieve en secretariële werkzaamheden. “Dat betekent dat ik bijvoorbeeld de MDO’s voor ze plan (multidisciplinaire overleggen, redactie). Ik hou de deadlines in het zorgproces in de gaten en zet allerlei documenten in het systeem. Denk aan de zorgplannen en verlofpaden. Alles waar de gedragsdeskundigen mee te maken hebben, maak ik overzichtelijk.”
Van papier naar digitaal
Al sinds de start van Berkelland in 2011 werkt Hanny hier met veel plezier. “Mijn werk is wel erg veranderd. In het begin hadden we papieren dossiers, het digitale was net in opkomst. We lieten de inhoudsopgave toen nog drukken bij de repro-afdeling in Eefde, een onderdeel van Trajectum. Nog een lange tijd hebben we dubbele dossiervoering gehad: dan hadden we de dossiers op papier én digitaal. Later hoefden we nog maar een klein deel van de administratie op papier te bewaren.”
In het begin drukten we alle dossiers nog af op papier
Veel veranderingen
Zo heeft Hanny de locatie op meer manieren zien veranderen. “Ook nu zitten we weer in een leuke opbouwende fase. De cliënt was altijd al het belangrijkste, maar de laatste jaren werken we anders. We kijken nu nog meer naar wat iedere cliënt nodig heeft. Daarnaast zijn er meer behandelmodules bijgekomen. Onze medewerkers van de afdeling Stroom en Werk & Arbeid zijn met de triple-c-methode begonnen. En we zijn met het Living Lab gestart. Allemaal mooie ontwikkelingen. Zelf ben ik me ook aan het ontwikkelen: naast mijn werk studeer ik toegepaste psychologie.”
Iedereen gelijk
Het mooie aan de locatie Berkelland is volgens Hanny dat de medewerkers altijd kijken wat wél kan. “Vaak krijg je te horen dat iets niet kan, vanwege geld of de wet. Maar wij onderzoeken dan hoe we het tóch voor elkaar krijgen. We doen dat echt samen: van het locatiemanagement tot aan de schoonmakers. Iedereen is hier gelijk. Dat vind ik erg prettig.”
Iedereen is hier gelijk
Steeds groter
“Ik hoop dat we in de toekomst groter worden,” sluit Hanny af. “En dat we nog beter worden in ons zorgprogramma. Dat iedere cliënt de zorg krijgt die bij hem, individueel, past. Die omslag hebben we al gemaakt, maar ik verwacht dat we daar nog beter in worden. Misschien krijgen we landelijk meer bekendheid.
Ook zou het mooi zijn als de samenwerking met de ambulante zorg nog beter gaat. Vanuit onze locatie gaan cliënten vaak naar een plek om begeleid te wonen. Anderen gaan terug naar huis en worden daarbij ondersteund door het FACT-team, maar dat zou nog beter kunnen. Nog intensiever, waarbij het FACT-team veel eerder onderdeel wordt van het behandelteam.”
Collega’s over Berkelland
Hoe is het voor Hanny’s collega’s om te werken op locatie Berkelland? In deze serie laten we verschillende Berkellanders aan het woord, zoals een portier, coördinator vrije tijd en trainer.
• Lees het interview met trainer Marlies Ezendam
• Lees het interview met Harm Pelle, coördinator vrije tijd
• Lees het interview met Liesbeth Krul, teammanager Klinisch behandelen
• Lees het interview met Henry Jonker, begeleider